444 4 028

Sosyal Medyada Biz}

ESKİ HÜKÜMET KONAĞI

ESKİ HÜKÜMET KONAĞI

Osmanlı Padişahı Sultan II. Abdülhamid zamanında, Giresun Kazası Belediye Başkanı tarafından Hicrî 1307 (Miladî 1886) yılında Giresun Hükümet Konağı olarak yaptırılmıştır. 1912 yılında kapsamlı bir onarımdan geçirilmiş olan binanın 1917 yılında Birinci Dünya Savaşı sırasında, Rus donanması tarafından bombalanmış ve hasara uğramıştır. 1923 yılına kadar Giresun Kazası’nın Hükümet Konağı olarak kullanılan bina, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kurulması ile birlikte vilayet olan Giresun İlinin valilik binası olarak tahsis edilmiş ve kesintisiz olarak 2004 yılına kadar Giresun Valiliği olarak kullanılmıştır. 2004 yılında Valilik makamının yeni binasına taşınmasıyla aynı yıl bina, Giresun Valiliği tarafından, Karadeniz Teknik Üniversitesi Rektörlüğüne, Giresun Üniversitesi Rektörlük binası yapılması şartıyla tahsis edilmiştir. Bina, 17 Mart 2006 tarihinde Giresun Üniversitesinin kurulmasına müteakip, 23 Mayıs 2007 tarihinden itibaren Giresun Üniversitesi Rektörlük Binası olarak kullanılmaya başlanmıştır.

OLD GOVERNMENT HOUSE

During the period of Sultan Abdulhamid II, it was built as Giresun Government House by Mayor of Giresun in 1307 (1886 AD). The building was extensively renovated in 1912. During the First World War in 1917, the building was bombed and damaged by the Russian navy. The building was used as the Government House of Giresun town until 1923. Giresun became a city with the establishment of State of the Republic of Turkey, it was used as Governorship Building until 2004. In 2004, when the governorship was moved to the new building, the building was allocated to the Rectorate of Black Sea Technical University by the Giresun Governorate, provided that the Rectorate building of the Giresun University was used. Following the establishment of Giresun University on 17th of March in 2006, the building started to be used as Rectorate Building of Giresun University as of 23rd of May in 2007.

REGIERUNGSGEBÄUDE

Es wurde in den Zeiten von Osmanischer Sultan Sultan Abdulhamid der II. vom Bürgermeister im Jahr im Jahr 1886 als Regierungshaus gebaut. Das Gebäude wurde 1912 umfassend renoviert. Während des Ersten Weltkriegs 1917 wurde das Gebäude von der russischen Marine bombardiert und beschädigt. Mit der Gründung des Staates der Republik Türkei wurde das Gebäude von 1923 bis zum Jahr 2004 als Giresun Gouverneursamt (Regierungsgebäude) benutzt. Im Jahr 2004, als das Gouverneursamt in das neue Gebäude verlegt wurde, wurde das Gebäude dem Rektorat der Technischen Universität Karadeniz zugewiesen. Nach der Gründung der Universität Giresun am 17. März 2006 wurde das Gebäude ab dem 23. Mai 2007 als Rektoratsgebäude der Universität Giresun genutzt.

Fotoğrafları:

eski-hukumet-konagi-001

eski-hukumet-konagi-002

04 Eylül 2019
297 kez görüntülendi